fredag 8. mars 2013

Ut på tur, français, c'est quoi???

ja, da var det påtide for første utflukt, eller andre egentlig da, den første gikk vel så som så..
se for deg dette, utendingen har ankommet det store utland, og som en pliktoppfyllende utlending jeg er, går min første "utflukt" til en språkskole slik at  jeg fakitsk skal kunne språket en VELDIG vakker dag hehe

hele turen begynner med at jeg ikke finner trikke stoppet. så jeg stopper det første offeret jeg finner, i den tro at noe engelsk snakker de vel her også.. Ehh nei... selv etter at jeg sier "NO Francais, NO Francsais ", forsetter hu, kunne nemmelig ikke noe engelsk hehe,  men for all del, veldig hjelpsom, men skjønte ingen ting så hadde egentlig planer om å finne noen andre, da hu plutselig utbryter "TRAM TRAM" !! trikk fant jeg ut etter hvert.. så etter mye styr kom jeg meg på trikken.
neste problem..
                               lenge leve å vente på trikker man ikke har noe oversikt over når kommer , eller ikke:P

                                                 da var det daks for t-banen !  under bena mine!:P

 Nemmelig å vite hvor jeg skal gå av for og finne t-banen... takk gud så snakket sjaføreren bra engelsk!  takk for all hjelp!  fant til og med frem til riktig lokale! (etter å gått rundt hele huset sikkert to ganger, tilfelle det var en annen dør haha!)
så når jeg endelig kom frem , hadde sekretæren  gått for dagen, så måtte ta hele runden omigjen i dag , haha!! syn for guder!
                                                                                 passe malplasert....

"But but, it isnt only only"...

i morgen er de Ikea med hele bøtteballetten!  småting å duppetingser...:D:D blir koselig=)
snart også dags for "The New Life" til uka, blir morro=))



1 kommentar: