tirsdag 12. mars 2013

O`la la ! tannlege, snøkaos og en hel by innstilt !

Ja, etter en uke med pent sakt PAIN i visdomstanna, fikk Cecilie og Magne meg til sutt å krype til korset og ringe en tannlege her nede...  " English speaking dentest "
Fikk ikke sove og knasket konstant div humbugg smertestillende.
 
Fikk time dagen etter, altså i dag. Så snille som Cecilie og Magne er, tok de seg fri fra jobb, og pakket bilen full av unger og meg med GPS`n slått opp på Arts-Loi nr 28. Ja... Kom ikke lengre enn til litt opp i bakken fra garasjen. var såple glatt!!  var toppen to cm fra å ski rett inn i veggen bak!
 
Nytt proskjekt. Magne , ungene og bilen ble igjen mens jeg og Cecilie, utrustet med GPS`n på mobil , går til trikken for og komme oss til sentrum..
 
Ja.. takk til snill mann, hvem enn du er, som forteller oss at trikken ikke går, stod fast lengre ned i gata.

Fortalte jeg at det er fullstendig snø kaos i hele denne delen av Europa??  Begynte forrige uke med 20+ og sol, idag , snø kaos og 3-....
 
                
                      " Det var en gang sommer på verandaen...."

         
           ja... kan jo bare glemme å gå ut å røyke ved denne døra...
 
Så vi prøver igjen.. Resten av turen ned til Arts-Loi gikk greit, tog og t-bane gikk som de skulle, og etter en god del susing for å finne riktig byggning var vi endelig inne i varmen igjen!
Begynte og bli passe bløt i skoa, som bestod av tynne sommer sko, av stoff!
 
Tannlegen er den  mest fansy`e jeg noen gang har sett! Gjennomført moderne med svart /hvitt, flatkjermer i taket som man ser på når man sitter i tannlegestolen, og inne på venteverelset. Ikke en eneste pasient der utenom oss, og generelt bare lyser "DYRT" !
 


 
             jeg har hvertfall aldri sett en så fansy tannlege noen gang!
 
Men, så var det gjort.. Infeksjon i tannkjøttet har jeg nå fått erfare at ikke er noe spesielt behagelig i det hele tatt! Å regnigna? etter masse spørs. etter forsikrings papirer,(noe jeg ikke har, hvem har det på tannpleie?) og rare blikk.... 50 Euro! Lattlig billig! Type 400 kr i norge!! Skjer ikke hjemme!
 Snille "hverts mora" mi, Cecilie, betalte regningen som " velkommen-til-belgia-gave" hehe, veldig snillt ^^, tusen takk !=)

Neste stopp....:
 
 
                            ...Apoteket!
 

fikk resept på antibiotika og et spesielt sterkt munnskyld av tannlegen,(kan ikke spise/ drikke på 2t, og må blandes med vann)...
 
Og som om det ikke var nok, bad tannlegen meg også kjøpe meg noe mer mens jeg var igang....
 
 
        nye tannbørster! måtte ha baby tannbørste til tanna , siden
                    jeg ikke klarte å pusse den vanlig haha!!

Oral- B, The real stuff;)

Da var det gjort, neste Mission på dagsplan var nye sko til meg! La igjen vinterskoa hjemme, var helt sikker på sommer å sol, så hadde sakt HADE til vinter, snø og is!
Fant sko, fikk handlet mat og tittet litt rundt, fikk til og med kommet oss med T-banen til Delta!
Så startet moroa! pga dette flotte været, gikk ikke toget, "mannen i luka" sa bare "delay..." Så vi venta, i kulda... og venta....

til slutt bestemte vi oss for å ta lunsjen der.. på en "sjappe" inne på t-banen. hehe


                                mat!!!



                     viktig med dokumentasjon for oss begge! :P

så vi venta litt til...  og enda litt til!

så skjer virkelig det utenkelige! en due sjet på meg i panna!! akkurat da tenkte jeg, at dette kan ikke bli værre! heldigvis var de så kaldt, så istede for og bli liggende/Rennende på panna mi, spratt det av i stedet. takk Gud!!!

ikke nok med at jeg er passe kald og nedsnødd men jeg skal få sjit i panna og!

i mellom tiden, mens dette skjedde, ventet vi... å Snakket med "mannen i luka" enda en gang!... kjøpte frimerker..(av alle ting..) og venta igjen...

håpløst!
intet tog,
intet lys i tunellen!

så neste håp var bussen!  bena mine på dette tidpunktet var så kalde og igjennomvåte at det var som å gå med isklumper!  etter å sett 7 busser kjøre forbi med "Out of service " skilt var håpet ganske langt nede, men endelig kom en buss vi kunne ta!!! og trikken var oppe å gikk igjen!

den gleden av å gå inn døra til blokka og se at heisen faktisk fungerte.....! PRIZELESS !
(var det store marerittet! etter han den har fuska de siste dagene og  vi bor på toppen! )


så, tannbørstene er på plass, div. tabletter av ymse slag er sirlig plasert på topp hylla på badet og kaffen smakte usetvanlig godt!
og endelig kom varmen tilbake i de stakkars lemmene mine også!!


håper på en mindre "spennende" dag i morgen!!

Bisous ! xx

Au revoir !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar